bidaiari - bidaia aldizkaria

Brasilek Lularen ingurumen politika erabili nahi du turismo berdea bultzatzeko

«Munduak ez du bisitatu nahi basoak irensten dituen herrialde bat, biomak erretzen dituena», adierazi du Embratur Turismoa Nazioartean Sustatzeko Brasilgo Agentziaren titularrak Efe agentziari egindako elkarrizketa batean.

Brasilgo Rio de Janeiroko Copacabana hondartza ezagunean itsason murgilduta eta su artifizialei begira abiatu zuten urtea. (Pedro PRADO | AFP)

Luiz Inácio Lula da Silva Brasilgo presidentearen ingurumen-politikak turismo berdea bultzatuko du, eta jarduera ekonomiko hori funtsezkoa izan daiteke natura kontserbatzen laguntzeko, nabarmendu zuen Marcelo Freixo Embratur sustapen-agentziako presidenteak.

Urtarrilaren 1ean agintea hartu zuenetik, Lulak 180 graduko bira eman dio bere aurrekoaren, Jair Bolsonaroren igurumen-politikari; 2030era arte Amazoniaren deforestazioarekin amaituko duela agindu du, eta legez kanpoko meatzaritza desagerraraziko duela, oihanaren beste mehatxu handienetako bat.

«Munduak ez du bisitatu nahi basoak irensten dituen herrialde bat, biomak erretzen dituena», adierazi du Embratur Turismoa Nazioartean Sustatzeko Brasilgo Agentziaren titularrak Efe agentziari egindako elkarrizketa batean.

Freixok dio natura-turismoa bereziki interesgarria dela errenta handiko bidaiari-mota bat erakartzen duelako, baita landa-eremuetan enplegu-modu berriak eskaintzen dituelako ere, eta, beraz, ingurumena zaintzen laguntzen duelako.

«Legez kanpoko mozketari eta legez kanpoko meatzaritzari dagokienez, turismoa alternatiba ekonomikoa izan daiteke. Eskulana behar da leku hauetarako», esan zuen.

Ingurumen-turismoa ez da hazteko ahalmen handia duen segmentu bakarra. Freixok dio Brasilek askoz gehiago ustiatu dezakeela bere kultura, gastronomia eta «afroturismoa».

Segmentu hori, bereziki, historia beltzean interesa duten estatubatuarrei zuzentzen zaie, hauei Amerikako portu esklabista handienaren aurriak erakuts dakizkieke, Rio de Janeiron, edo Afrikatik kanpo populazio beltz handiena duen hiria, Salvador.

«Turismo afroa garatzen duzunean, arrazakeriaren aurka borrokatzen ari zara», dio Embraturreko arduradunak, arrazakeriaren arazoaren mundu mailako dimentsioa eta Vinícius Júnior futbolariak irain arrazisten inguruan jaso zuen eztabaida gogoratuz.

Zenbakiak gorantz

Turismoaren dibertsifikazioa funtsezko estrategia da, Freixoren arabera, turismoak ekonomian duen pisua handitzeko, orain %7 ingurukoa baita.

Brasilek 2,68 milioi turista jaso zituen urtarriletik apirilera, 2019ko datuen antzeko zifra, eta bidaiariek metatutako gastuak %32 igo ziren, 2.155 milioi dolarreraino.

Turismoa suspertzen ari da bereziki argentinarren etorrerari esker (1,18 milioi lau hilabetean), hau da, guztizkoaren %44, eta 2022 osoan Brasil bisitatu zuen herrialde horretako herritarren kopurua gainditzen du.

Embratur enpresako arduradunak uste du unea «oso ona» dela 2019an Brasilera iritsi ziren 6,5 milioi turista atzerritarrak gainditzeko helburua lortzeko.

Hala ere, onartzen du aireko txartelen prezio altuak urrutiko merkatu igorleetatik (Europa eta Estatu Batuak) datozen bidaiarien etorrera «eragozten» duela.

Brasilgo agintariak, azaldu duenez, TAP, Iberia edo Condor aire-konpainiekin hitz egiten ari dira hegaldien kopurua handitzeko.

Gehiago hazteko erronkak

Merkatu horiek suspertzen ez diren bitartean, Brasilgo turismo-sektoreak, 213 milioi biztanle dituen herrialdeak, barne-merkatutik bizitzen jarraitzen du batez ere.

«Esaten ari naiz Brasilek turismoarekin bere BPGren %8 lor dezakeela, Portugalek bezala? Ez, baina turismoa ekonomiarentzat gaur egun baino askoz gehiago izan daitekeela diot, ez baita gutxi», esan du.

Freixok onartzen du Brasilek gehiago inbertitu behar duela azpiegituran, eskulanaren trebakuntzan eta sustapenean, baina alderdi horrek talka egiten du «pentsamolde politiko faltarekin», eta horrek zailtasunak eragiten ditu Embratur enpresaren finantzaketan, ezin baitu baliabide publikorik jaso agentziaren estatusa dela eta.

Joan den astean, akordio bat itxi zuen Senac eta Sesc merkataritza-sektoreko bi erakunde pribaturekin, urtean 100 milioi erreal jasotzeko (20 milioi dolar inguru/18 milioi euro) bere lanean laguntzeko.