GAUR8

Neikerrek «ikasgela» bat sortuko du Urdaibaiko basoan, tresna pedagogiko gisa

Baso-ikasgela edo marteloskopioa sortzeko proiektua du Neiker zentroak Urdaibaiko basoan. Biodibertsitateari eta baso-kudeaketari lotutako tresna pedagogikoa izango dela nabarmendu dute.

Urdaibaiko biosfera erreserban ezarri nahi dute basoen kudeaketarren inguruko tresna berria.
Urdaibaiko biosfera erreserban ezarri nahi dute basoen kudeaketarren inguruko tresna berria. (Monika DEL VALLE | FOKU)

Neiker nekazaritza, elikadura eta abeltzaintzako ikerketa eta garapenerako zentroak ‘ikasgela’ edo marteloskopio bat ezartzeko proiektua du Urdaibaio basoan, profesional eta ikasleentzako tresna pedagogiko gisa sortua.

Marteloskopioak basoaren barruko lurzati iraunkor batean kokatutako gune erakusgarriak dira. Bertan, software bati lotutako zuhaitzetan neurketak egiten dira. Software horren bidez, bisitariak in situ egiazta ditzake kudeaketa eta mozketa-aukerek biodibertsitatean duten eragina.

Biodibertsitatea eta baso-kudeaketaren ikuspuntutik, baso-entrenamendurako eta ingurumen-hezkuntzako tresna direla zehaztu dute, zuhaitzak hautatzeko ariketa birtualak egiteko aukera ematen baitute.

Hektarea batekoa

Marteloskopioak, oro har, laukizuzenak dira, hektarea bateko tamainakoak, eta zuhaitz guztiak zenbakituta, mapatuta eta erregistratuta daude.

Neikerrek horrelako espazio bat proiektatzen du Urdaibaiko Biosfera Erreserban, kontsumorako uraren kalitatea hobetzeko ‘Life Urbaso’ europar proiektua ere gauzatzen duen lekuan.

Ikerketa zentroa Klima Aldaketaren Ikerketarako Euskal Zentroarekin (BC3), Euskal Herriko Unibertsitatearekin (UPV/EHU), Bilbao Bizkaia Ur Partzuergoarekin eta EFE agentziarekin ari da lanean proiektu honetan.

Proiektuaren inguruan, aurreratu dute GPS batekin markatuko liratekeela zuhaitz guztiak non dauden, eta, gainera, «horien altuerak eta diametroak, biodibertsitatearen ezaugarriak, zuhaitzen mikrohabitatak...» erregistratuko lirateke, adierazi du Neikerreko Nahia Gartzia Bengoetxea ikertzaileak.

Informazio hori guztia software elkartu batera eramaten da gero, eta «aurrez neurtu ditugun zuhaitz guztiak nola banatzen diren agertzen da fisikoki», adierazi du.

Erabilitako softwarearekin «basoa nola geratuko litzatekeen eta egin nahi den jarduera hipotetiko horrekin ekosistemen zein zerbitzu emango lituzkeen» adierazi du ikertzaileak.

Azken batean, espazio hori «tresna pedagogiko gisa» erabili nahi da, basogintzarekin lotutako hainbat eragilek baliatu ahal izateko.