NAIZ
Donostia

Gipuzkoako bidesari berriek hilero 1.500 euroko gainkostua ekarriko diela diote garraiolariek

Astelehenean sartuko dira indarrean Gipuzkoako Aldundiak N-1 eta A-15 errepideetan iragarritako bidesariak, aurreko saiakerak EAEko Auzitegi Gorenak atzera bota ostean. Sistema berriak ordainpeko kilometro kopurua handitu du; 20tik 80ra. Hilero, 1.500 euroko gainkostua salatu dute kamioilariek.

Garraiolariek helegitea aurkeztu dute indarrean sartzear dauden bidesarien aurka.
Garraiolariek helegitea aurkeztu dute indarrean sartzear dauden bidesarien aurka. (Jagoba MANTEROLA | FOKU)

Fenadismer garraio elkarteen federazio espainiarrak larunbat honetan salatu duenez, astelehenetik aurrera Gipuzkoan martxan egongo diren kamioientzako bidesari berriek «igoera izugarria eta neurrigabea» ekarriko dute lurralde horretan ibiltzeagatik.

Gipuzkoak berriro kobratuko die N-1 eta A-15 errepideetatik doazen kamioiei, legeari egokitu nahi zaion sistema berri baten bidez, izan ere, aurreko bi saiakerak EAEko Auzitegi Nagusiak baliogabetu egin zituen.

Fenadismerrek ohar baten bidez azaldu duenez, sistema berriak bidesariek eragindako kilometroen kopurua handitzen du, gainera, 20tik ia 80ra. Zehazki, 49 kilometro N-1 errepidean eta 28 kilometro A-15 errepidean.

Ibilgailu astunen kontrola ibilbide osoan zehar jarritako 7 arkuperen eta 108 igarobide-banderen bidez egingo da.

Fenadismerrek dio arau berriarekin garraiolari batzuek 1.500 euro ordaindu beharko dituztela hilero Gipuzkoa zeharkatzeagatik, eta horrek «praktikan garraiolari txiki asko jarduera uztera behartuko ditu, konfiskazio-karga hori beren gain hartu ezin dutelako».

Garraiolarien ustez, zenbateko berriek (0,28 euro kilometroko tona gehiagoko kamioientzat eta 0,22 euro tona-kopuru txikiagoko kamioientzat) Gipuzkoako bidesariak «Europako altuenen artean» jartzen dituzte, Alemania edo Belgika bezalako herrialdeen gainetik, horiek ibilgailu astunentzako bidesari espezifikoak baitituzte.

Gainera, N-1 errepidea autobideak bezalako bide lasterren parekoa ez izatearen larrigarria aipatu dute, bikoiztutako errepidea baita.

Fenadismerrek Aldundiaren «dirua biltzeko gosea» arbuiatu du, eta adierazi du errepideko garraioaren sektoreak nahikoa laguntzen duela, zergen bidez, lurraldeko errepide-sarea mantentzen.

Ziurtatu du Gipuzkoan ia 800 milioi litro A gasolio hornitzen direla urtero, batez ere kamioientzat, hau da, Gipuzkoaren antzeko flota duten Estatuko beste probintzia batzuetan baino ia %400 gehiago.

Europako iparralderantz duen kokapen geografikoari esker, Gipuzkoak, Fenadismerren arabera, 400 milioi euro inguru biltzen ditu urtero hidrokarburoen gaineko zergarengatik.

Fenadismerrek gogorarazi du EAEko Justizia Auzitegi Nagusiak elkarte horrek astelehenean indarrean sartuko den bidesarien arauaren aurka aurkeztutako helegiteari buruzko erabakia noiz hartuko zain jarraitzen duela.