INFO

Lurraldebusek bost milioi euro inbertitu ditu 16 autobusetan 2023an bere flota berritzeko

Lurraldebusek bost milioi euroko inbertsioa egingo du 2023an 16 ibilgailu berri erosteko. Irizar i6s Efficient autobusa konpainiaren azken belaunaldiko ibilgailurik «eraginkorrena» da, kontsumoak eta emisioak murriztuz.

Rafaela Romero diputatuak Ormaiztegiko Irizar lantegia bisitatu du. (GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIA)

Lurraldebus Gipuzkoako Foru Aldundiaren herriarteko autobus garraio zerbitzu publikoak 16 ibilgailu berri sartuko ditu bere flotan bost milioi eurotik gorako inbertsioarekin. Irizar i6s Efficient modelokoak izango dira autobus berriak.

Rafaela Romero Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatuak Ormaiztegiko Irizar lantegia bisitatu du astelehen honetan, eta bertatik bertara ezagutu ditu Lurraldebusek bere flotarako erosi duen Irizar i6s Efficient modeloaren ezaugarriak eta fabrikazio-prozesua. Bisitan, diputatuarekin batera izan dira Ander Iturri mugikortasun zuzendaria eta Miguel Angel Perez espainiar Estatuko eta Portugalgo Irizar-eko merkataritza zuzendaria.

16 autobus berri erosteak bost milioi eurotik gorako inbertsioa dakar, eta, pandemiaren amaieratik aurrera, flota berritze garrantzitsuena da, 2023an 2020an egindako inbertsioaren mailara. Rafaela Romeroren hitzetan, herritarrei flota modernoa, segurua eta, gainera, ingurumena errespetatzen duena eskaintzeko konpromisoari erantzuten dio erosketa honek. «Departamentuaren helburua da Lurraldebusen autobus-flota pixkanaka berritzea, 2040an ibilgailu guztiak energia berdekoak izan daitezen», jakinarazi du.

Irizar i6s Efficient eredua Gipuzkoako konpainiaren azken belaunaldiko ibilgailurik «eraginkorrena» da, kontsumoak eta emisioak % 13 murriztu baititu. Ibilgailuaren koefiziente aerodinamikoa % 30 hobetu da, eta errendimendu bikain hori da autokarren belaunaldi berri honen gakoa. Berrikuntzak, halaber, material berriak erabiltzea ekarri du, hala nola erresistentzia handiko altzairuak eta material konposatuak, ahalik eta zarata eta bibrazio gutxienetara murriztu direnak, erabiltzaileei erosotasun hobea bermatzeko.

Modelo berriek teknologia berriak ere gehitzen dituzte, hala nola ikusmen digitaleko kameren bidezko atzerako ispiluak edo airea etengabe berrituko duten klimatizagailu sorta berri bat.

Unitate berriak 3. motakoak dira; hau da, plaza guztiak eserita dituzte, eta Euro VI diesel motorrak dituzte, eraginkorragoak eta gutxiago kutsatzen dutenak. Romerok azaldu duenez, unitate berri horiek ibilbide luzeko ibilbideak estaltzera bideratuko dira batez ere, hala nola Donostia Bilborekin eta aireportuarekin lotzen dutenak, edo Donostia Gasteizekin lotzen dutenak, baina lurraldearen barruko ibilbideetarako ere balioko dute, hala nola hiriburua Azpeitiarekin eta Azkoitiarekin lotzeko.