NAIZ

Hegazkin konpainiek galerak gainditu dituzte eta 9.800 milioi dolar irabaziko dituzte aurten

Istanbulen bildu den Nazioarteko Aire Garraioaren batzar nagusian zehaztu dutenez, airelineek pandemiak eragindako galerak gainditu dituzte eta aurten 9.167 milioi euroko irabaziak izango dituzte. Gainera, 4.350 milioi bidaiari garraiatzea espero dute munduan, 2019ko errekorretik gertu.

Airelineek 9 mila milioi euroko irabaziak aurreikusten dituzte.
Airelineek 9 mila milioi euroko irabaziak aurreikusten dituzte. (Daniel SLIM | AFP)

Airelineek atzean utziko dituzte koronabirusaren pandemiak eragindako galerak, eta aurten 9.800 milioi dolar (9.167 milioi euro) irabaztea espero dute, Willie Walsh Nazioarteko Aire Garraioaren Elkarteko (IATA) zuzendari nagusiaren arabera. Bidaiariei dagokienez, aurten 4.350 milioi espero dituzte, 2019ko 4.540 milioiko errekorretik gertu.

Astelehen eta asteartean Istanbulen bilduko den IATAren 79. batzar nagusiaren inaugurazioan, Walshek esan du sektorearen diru-sarrerak 803.000 milioi dolarrera iristea aurreikusten dela (776.500 milioi euro).

Horrek esan nahi du batez beste 2,5 dolar irabaziko dituztela bidaiari bakoitzeko. Errentagarritasun maila hori «ez da jasangarria, baina kontuan hartuta 2020an airelineek 76 dolar galdu zituztela bidaiari bakoitzeko, susperraldiaren abiadura handia da».

«Inflazioa lasaitzeak eta ELGAko herrialde gehienetan kontsumitzaileen konfiantza handitzeak, hegazkinentzako erregaiaren prezioak jaistearekin batera, aire bidaien eskari iraunkor handia eta kostuen prezioak moteltzea iradokitzen dute», nabarmendu du Walshek.

Batez ere Asia-Pazifikoan

Eremuka, Asia-Pazifikoko airelineen nazioarteko trafikoa izan da gehien igo dena, %192,7 gehiago 2022ko apirilaren aldean.

Edukiera %145,3 hazi da eta okupazio faktorea 13,2 puntu portzentual igo da %81,6ra arte. Europako operadoreen artean, nazioarteko trafikoa %22,6 hazi zen aurreko urtearen aldean; edukiera, berriz, %16 igo zen, eta okupazio faktorea %83,3raino hazi zen.

Ekialde Ertaineko airelineek %38ko igoera izan zuten apirilean, Ipar Amerikako eta Latinoamerikako airelineen gainetik, horien nazioarteko trafikoa %34,8 eta %25,8 hazi baitzen, hurrenez hurren.

Afrikan, airelineen trafikoa %53,5 handiagoa izan zen apirilean, eskualdeen artean bigarren altuena.

Aireko kargaren eskaria %6,6 jaitsi zen

Aire kargaren eskaria, berriz, %6,6 jaitsi zen apirilean, 2022ko aldi berarekin alderatuta; aldiz, munduko edukiera, tona-kilometro erabilgarrietan neurtuta, %13,4 hazi zen aurreko urtearen aldean.

IATAko zuzendari nagusiak nabarmendu duenez, inflazioaren jaitsiera positiboa da, zalantzarik gabe, baina onartu du ez dagoela argi «zein neurritan eta zein abiaduratan eragin lezakeen horrek eskaria suspertu lezaketen moneta politika lasaiagoetara».

Eskualdeka, airelinea iparramerikarrek %13,1 egin zuten behera nazioarteko aire kargaren eskarian, 2022ko apirilaren aldean (erregistrorik txarrena). Ekialde Ertaineko hegazkin konpainiek %6,8ko jaitsiera izan zuten, eta Europako airelineen eskariak %8,2koa.

Gainera, Asia-Pazifikoko airelineek %0,4 egin dute behera, eta Latinoamerikakoek %1,6 egin dute behera.