NAIZ

Bilboko Alde Zaharreko saltokiak merkealdi kanpaina «ona» izaten ari dira, turistek bultzatuta

Merkealdi kanpaina «ona» izaten ari da Bilboko Zazpi Kaleetan, eta Rosa Pardo Alde Zaharreko Merkatarien Elkarteko idazkariak ziurtatu du turismoaren fenomenoari esker dela. Auzo horretan izan diren azken negozio itxierak erretiroagatik izan dira, eta denda berriak ireki dira.

Bilboko Alde Zaharreko saltoki bat.
Bilboko Alde Zaharreko saltoki bat. (EUROPA PRESS)

Bilboko Alde Zaharreko saltokiak merkealdi kanpaina «ona» izaten ari dira, Zazpi Kaleak betetzen dituzten turisten erosketek bultzatuta, Rosa Pardo Alde Zaharreko Merkatarien Elkarteko idazkariak adierazi duenez.

Europa Press agentziari egindako adierazpenetan, Pardok adierazi du maiatzean salmentak ez zirela «hain onak» izan, eguraldi txarragatik, baina gero «gora» egin zutela eta merkealdi kanpainan «ondo saldu» dutela. «Hitz egin dudan dendekin, guztiek oso salmenta kopuru handia dute turismoari esker, eta, beraz, kanpaina gorantz doa», adierazi du.

Hala, Alde Zaharreko merkatarien ordezkariak berretsi du salmenten kurba «oro har ondo» doala, «pixkanaka gorantz». «Pandemian jada eutsi genuenoi, ondo doakigu. Salmenta egonkorra eta finkatua dugu. Gure bezeroa berreskuratu dugu», esan du pozik.

Zentzu horretan, azaldu du Alde Zaharrean izan diren azken negozioak erretiroagatik izan direla eta denda berriak ireki direla. «Katedralaren plazan artisau poltsa italiarren denda bat ireki berri dute, eta beste bi arropa-denda ireki dituzte Posta kalean. Izan genuen geldialdiaren eta pandemiaren ostean hustu ziren lonja guztien ondoren, pozik gaude salmenta egonkor bat daukagulako eta pixkanaka gora egiten ari delako», ospatu du.

Turistarentzako salmentak

Turismoaren fenomenoari lotutako salmentei dagokienez, Rosa Pardok ziurtatu du «izugarri» saltzen dietela atzerritarrei. Bere kasuan, kortseteria eta bainugelako negozio bat zuzentzen du, eta bere salmentaren %50 atzerritarrei egiten die: frantsesei, herbeheretarrei, errusiarrei, italiarrei... «Adin ertaineko eta klase ertaineko turismoa da. Ez da Eivissara parrandan doan bisitaria», zehaztu du.

Alemaniarrak, britainiarrak edo Europa iparraldeko bidaiariak dira Bilboko Alde Zaharreko saltokietako ohiko bezeroetako batzuk uda garaian, eta «kultura eta gastronomiako» turismo baten bila joaten dira. Turismo bolumen hori «izugarria» da urte sasoi honetan, eta «nabarmen» murrizten da azarotik urtarrilera bitartean, Alde Zaharreko Merkatarien Elkarteak dituen datuen arabera.

Rosa Pardok etorkizuneko egoerak «bide horretatik» jarraitzea nahi duela adierazi du, eta elkartetik uste dute bezeroak egonkortasun ekonomikoa sumatzen hasi direla eta «animatu» egiten direla, «kontsumoa dagoelako». Ildo horretan, Pardok nabarmendu du tokiko merkataritzak «beste merkataritza mota batek eskaintzen ez dituen gauza asko» eskaintzen dituela eta, azkenean, jendeak «baloratu» egiten duela.

Urteko azken lauhilekoari begira, Zazpi Kaleetako merkatarien ustez, salmenten aurreikuspena «positiboa» da, eta fakturazioa egonkor mantenduko dela eta «pixkanaka» gora egingo duela aurreikusten dute.