Bidaiari

Euskadi Gastronomikak Balioen Karta aurkeztu du, turismo gastronomiko iraunkorra sustatzeko

Euskadi Gastronomika, 700 enpresa baino gehiagoren eskaintza eta zerbitzuak biltzen dituena, EAEko produktu turistiko gastronomikoa sortzeko eta garatzeko proiektu gisa hasi zen, baina eboluzionatu egin du «balioak eta benetako euskal kultura gastronomikoan oinarritutako lan-filosofia partekatzen duten eragileen sare bihurtzeko».

Euskadi Gastronomikak bere irudi berria eta Balioen Karta aurkeztu zituen.
Euskadi Gastronomikak bere irudi berria eta Balioen Karta aurkeztu zituen. (IREKIA)

Euskadi Gastronomikak, Lakuako Merkataritza, Kontsumo eta Turismo Sailak eta Basquetour Turismoaren Euskal Agentziak bultzatutako sareak, bere irudi berritua eta turismo gastronomiko iraunkorrarekiko konpromisoa indartzen duten balioen karta aurkeztu ditu.

Azken hamarkadan, Euskadi Gastronomika produktu-klubak bilakaera izan du Euskadiko turismoarekin batera, %7ko hazkundea izan baitu, 1,5 milioi bisitari gehiagorekin. Zenbakiez haratago, sektoreak eman duen jauzi kualitatiboa da garrantzitsuena, gastronomiak bultzatuta neurri handi batean, EAE bisitatzen dutenen «motibazio nagusietako» bat baita, nabarmendu zuten aurkezpeneaan.

Javier Hurtado sailburuak nabarmendu zuenez, EAEn turismo-eredu jasangarria garatu dugu, ingurumenaren, gizartearen, kulturaren eta ekonomiaren aldetik. «Eta hori guztia sektorearekin egunero lan eginez egin dugu, lehiakorragoa, profesionalagoa eta digitalagoa izaten laguntzeko, eta, batez ere, iraunkortasuna bultzatzen jarraitzeko balioko diguten sareak (Euskadi Gastronomika, esaterako) sortzen laguntzeko», nabarmendu zuen.

«Izan ere, iraunkortasuna ez da helburu bat, baizik eta bidea bera, eta ez dugu bere garapenean gelditu behar. Aurkezten ari garen Balioen Karta beste urrats bat da Euskadi Gastronomikaren bilakaeran. Euskadiko Turismoaren Kode Etikoan kokatuta, balioen kartak gastronomiaren sustraien eta nortasunaren garrantzia nabarmentzen du, baita garatzeko duen gaitasuna ere. Abangoardia, tradizioan oinarritua. Horregatik, balioen kartak aurrerapauso berri bat ematen du Euskadiko jasangarritasun turistikoaren eredua bultzatzen jarraitzeko, gastronomiak funtsezko zeregina baitu eredu horretan», gaineratu zuen.

Euskadi Gastronomika, 700 enpresa baino gehiagoren eskaintza eta zerbitzuak biltzen dituena, EAEko produktu turistiko gastronomikoa sortzeko eta garatzeko proiektu gisa hasi zen, baina eboluzionatu egin du «balioak eta benetako euskal kultura gastronomikoan oinarritutako lan-filosofia partekatzen duten eragileen sare bihurtzeko». Bilakaera horretan, «turismo-helmugen plangintza eta kudeaketa indartu da», nabarmendu zuten aurkezpenean, «sektorearen profesionalizazioa» bultzatu dela gaineratuz, «turismo-eskaintza hobetu da eta gastronomia sustatu da Euskadi sustatzeko zutabeetako bat izan dadin».

«Euskadi Gastronomikaren irudi berria modernoa eta eguneratua da, eta zerbitzuaren bikaintasunarekin eta benetakotasun gastronomikoarekin duen konpromisoa islatzen du», adierazi zuen Hurtadok. Horrez gain, webgune berri bat sortu da, jardueren eta esperientzien eskaintza, gaurkotasuneko blog bat, enpresa geolokalizatuen mapa bat eta euskal kultura gastronomikoari eta berezitasunei buruzko atal bat biltzen dituena.

Digitalizazioa Euskadi Gastronomikara ere iritsi da; izan ere, webgune berritik, interesa duten enpresek modu errazean eta Basquetour Turismo Agentziaren CRMarekin konektatuta egin ahal izango dute komunitatera atxikitzeko prozesua.

Aurrerapen horiekin, Euskadi Gastronomikak kide diren enpresen kide izatearen zentzua indartu, markaren balioak zabaldu eta turisten eta bisitarien aintzatespena areagotu nahi du. Era berean, gastronomia-eskaintza turistikoa etengabe hobetzea du helburu, Euskadi erreferentziazko helmuga aitzindari eta gogoangarri gisa sendotzeko.

Euskadi Gastronomika berria eta haren Balioen Karta beste urrats bat dira sare horren bilakaeran, jasangarritasun turistikoaren eredua bultzatzen jarraitzen baitu, non gastronomiak funtsezko zeregina duen.