NAIZ

PAIk «ezengorkotasuna sortzen» duela salatu du Steilasek Hezkuntzaren egoitzaren aurrean

PAI programak ikasle eta irakasleen artean eragiten dituen arazoak salatzeko elkarretaratzea egin dute Steilas sindikatuko kideek Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza departamenduaren egoitzaren aurrean. «PAIk ezengorkotasuna sortzen duela» salatu dute.

Steilas sindikatuak PAIren arazoak salatu ditu Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza departamenduaren aurrean.
Steilas sindikatuak PAIren arazoak salatu ditu Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza departamenduaren aurrean. (STEILAS)

PAIk «ezegonkortasuna sortzen duela» salatu du Steilas sindikatuak Nafarroako Gobernuaren Hezkuntza departamenduaren aurrean egindako elkarretaratzea.

«Hezkuntza Departamentuak dei egin die sindikatuei eta hezkuntzako beste eragile batzuei parte-hartze prozesu berri baterako, ustez PAIren araudi berria prestatzeko. Departamentuak behin baino gehiagotan erabili du metodologia hori, eta bertan, itxuraz, sindikatuen, zuzendari elkarteen, familia elkarteen federazioen eta abarren iritzia jasotzen da, ondoren araudi berria ezartzen lagunduko duten ideia batzuk adosteko. Estrategia hori Eskolatzeari buruzko Foru Dekretua argitaratu aurretik erabili zen, nahiz eta inoiz ez genituen ezagutu parte-hartze prozesuaren ondorioak edo Jardunaldi eta Ordutegiei eta Ikastetxeko Erregelamendu Organikoari buruzko dekretuen negoziazio amarruan. Horrela, egiaztatzen dugu parte hartzea erabiltzen duen eta adostasuna simulatzen duen prozedura dela, Departamentuaren aldebakarreko neurriei itxura demokratikoa eta negoziatua emateko. Hori gutxi balitz, Hezkuntza Publikoaren mahai sektoriala edukiz husten da, bertan gai horiek sindikatuekin negoziatu beharko liratekeelako», azaldu du Steilasek.

«Oso argigarria da atzerriko hizkuntzetan murgiltzeko programak lantzeko soilik deitzea, PAI murgiltze programa bat ez denean, horretarako curriculum osoa ingelesez eman beharko litzatekeelako. Era berean, ez dirudi Lehen Hezkuntzako ikasleak DBHra pasatzean sortzen den bereizketa edo ingelesez ematen diren irakasgaien maila akademikoaren beherakada kezkagarria aztertuko denik. Era berean, erabat baztertzen da euskarazko murgiltzea edo hizkuntza hori ikasgai gisa ikastea. Gogora dezagun Nafarroako ikasleen %60 euskara ikastetik kanpo dagoela, eta Nafarroako hizkuntza berekian ikasketak zabaltzeari buruzko hezkuntza ituna ere ez dela betetzen», gaineratu du.

«Alde batera uzten den beste alderdi bat da PAIk plantilletan duen eragina. Programa ezarri zenetik, pertsona askok lanpostua galdu edo espezialitatez aldatu behar izan dute. Era berean, PAI lanpostu batean behin betiko destinoa lortzen duten irakasle funtzionario asko ingeleseko hizkuntza-eskakizunik gabeko plaza batera lekualdatzen dira. Argi dago PAIk ezegonkortasuna sorten duela, eta bilatu den konponbidea, PAIren Legea, lardaskeria juridikoa dela, irakasleen foru sasikidego bat sortzen duena, Estatuko kidegoarekin batera, bere jarduera ikastetxe beretan garatuko duena, eta lege ondorio larriak ekar ditzake», nabarmendu du Steilasek.