INFO

Behizain Eskolak «esnetarako behien azpisektorea biziberritzeko» bideari ekin dio

Lakuak, HAZIk eta Gomiztegi kooperatibak astelehen honetan Behizain Eskola aurkeztu dute, esnetarako behien azpisektoreak dituen zailtasunei aurre egiteko, «berrikuntzaren bidez, ekimen berriak sustatuz eta esnetarako behien arloan sortzen diren joera berri guztietara egokituz».

Behizain Eskolaren aurkezpenean izan da Arantxa Tapia Garapen Ekonomiko eta Ingurumen sailburua. (IREKIA)

Lakuak HAZIren eta Gomiztegi kooperatibaren bidez bultzatutako prestakuntza ekimen berri bat aurkeztu du astelehen honetan. Behizain Eskola da, ohar batean azaldu dutenez, «kalitatezko prestakuntzaren bidez esnetarako behien azpisektorea biziberritzeko bere ibilbidea hasten duen zentroa». Artzain Eskolaren esperientzia du oinarri, duela 25 urtetik urtero ikastaro bat ematen baitu ardien sektorean profesionalki aritu nahi duten gazteak trebatzeko, eta zentro berriak «eredu pedagogikoa behien behar espezifikoetara» egokituko du.

Ustiategien errentagarritasunik ezak, herritarrek ingurumenean duten eragina zalantzan jartzeak edo belaunaldien arteko erreleborik ez izateak esnetarako behien egoera nahasia eragin dute. Sustatzaileak nabarmendu dutenez, Behizain Eskola abian jartzen da egoera horri aurre egiteko eta jarduera biziberritzeko, «ingurumenarekin arduratsuak diren ekoizpen sistemetan eta kateko eragileen arteko lankidetzan oinarritutako kalitatezko irakaskuntza eskainiz».

Gaineratu dutenez, Areantzako (Aretxabaleta) Etxebarri baserrian Behizain Eskolaren prestakuntza ekintzak burutuko dira. Julen eta Agustin Abasolo anaiek urte askotako esperientzia dute sektoreko profesional gisa eta haiek kudeatuko dute ikastaroa. 260 abelburu, 80 hektarea lursail, larre mekanizagarriak (siloak lortzeko) eta artzaintzarako larre soilak dituzte. Esparru horretan aritu, elkarrekin bizi eta lan egingo dute ikastaro honetan sartzea erabakitzen duten pertsonak, baserrien eta esnetarako behien sektorean aritzen diren enpresen eguneroko errealitatera hurbilduz.

Kontzeptuak eta ezagutzak hainbat bideren bidez transmitituko direla azaldu dute: ekoizpen, kudeaketa, plangintza, eraldaketa eta merkaturatze prozesu osoa hartzen duten jarduera teorikoak; esperientzia interesgarrien ezagutza; hainbat puntutan kokatutako praktikak, hainbat formatu eta errealitaterekin; ikasleen arteko zeharkako ezagutza fluxua; eskola/enpresan bertan benetako jarduera esperientzia bizitzeko aukera, eta jardueran garatzen diren arlo guztietan banakako laguntza.

Eskola laborategia

Abeltzain Eskolak ikasgelan eta laborategian (ukuilua, gaztandegia, jezteko eta merkaturatzeko gela) eman beharreko prestakuntza integraltzat hartzen du, sektore horretako heziketa baserrien eta enpresen errealitatearekin oso lotuta baitago.

«Horregatik, prestakuntza ez da eskola ordutegiarekin amaitzen. Ikaskuntza prozesua nabarmen hobetzen duen planteamendu horretan, eskolaz kanpoko orduetako bizitza ere barne hartzen du (guneak, lanerritmoak, jardueraren eskakizunak, arazoak, bizikidetza-kontuak, antolaketa…)», nabarmendu dute.

«Helburua da ikasleek jakitea zein den esne ekoizpeneko, eraldaketako eta animaliak zaintzeko enpresa baten logika eta dinamika», gehitu dute.

Berrikuntza, bilakaera eta egokitzapena

Azaldu dutenez, «garrantzitsua da eskola bat ekoizpen prozesuen, teknologiaren, joera berrien eta abarren buruan egotea»; beraz, Abeltzain Eskolak elementu horiek bere baserri-eskola-enpresan txertatuta izango dituela azpimarratu dute.

Prestakuntza proiektu honen xedea, azken batean, «gure erkidegoan dagoen profesionalen sarea mantentzea eta indartzea da, betiere berrikuntzari, bilakaerari eta esnetarako behien arloan sortzen diren joera berri guztietara egokitzeari begira», adierazi dute. Baita «erreferentziazko eta bateratzeko gune bat sortzea», kateko eragileen arteko lankidetzaekimenak sustatzeko: nekazaritzako eta abeltzaintzako beste esperientzia batzuetako bizipenak, praktika profesionalak, sektore horren beharrei buruzko hausnarketa edo ekimen berrien sustapena.

Jardueran landu behar dituzten alderdi guztiak orientatzeko gune bat da. Hori guztia eskolako langileen eta gainerako eragileen bitartez egingo da, esnetarako behien arloan balio-kateko katebegi guztien arteko interakzioa errazteko.