NAIZ

Jada 12.000 ikasleri aplikatu zaie irakurtzeko trebetasuna neurtzeko Hezkuntza Sailaren tresna

Lakuako Hezkuntza Sailak sorturiko irakurtzeko trebetasuna neurtzeko tresna sendotu egin da ezarritako lehen urtean eta erabilera bikoiztu egin da. Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako 335 ikastetxek erabiltzen baitute, 11.905 ikasleri aplikatuz. Horrela, tresnaren erabilera %240 igo da.

335 ikastetxetan erabiltzen dute sistema hau.
335 ikastetxetan erabiltzen dute sistema hau. (ISEI-IVEI)

Irakurtzeko trebetasuna neurtzeko Lakuak garatutako tresnaren erabilera handitzen doa. Bere sustatzaileek azaldu dutenez, proiektuak Lehen Hezkuntzako 2. mailako ikasleen irakurketa errendimendua modu erraz eta praktikoan ebaluatzeko aukera ematen du, eta Hezkuntza Sailaren hezkuntza hobekuntzarako planteamenduaren barruan dago.

Tresna Irakas Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundeak diseinatu du, Berritzegune Nagusiarekin lankidetzan (Prestakuntzan eta Hezkuntzaren Berrikuntzan Laguntzeko Zentroa). 2023-2024ko ikasturtetik egin dira lehen esku hartze espezializatuak, ebaluazioaren emaitza izan direnak, eta ikastetxeei tresna eskaini zaie dagoeneko.

Irakasleek ikasleei egin ahal dieten banakako proba da, eta bi zatitan egiten da. Lehen zatian, ikasleak ozen irakurtzen du testu bat, eta irakasleak intonazioa, abiadura eta irakurketaren zehaztasuna neurtzen ditu; jarraian, batez ere ulermena ebaluatzeko galdetegi bati erantzun behar diote.

Aplikazioak bi proben emaitzak bateratzen ditu, eta grafiko batean erakusten du trebetasun bakoitzaren garapen maila, ikasle bakoitzaren datuak, ikasgela osoarenak eta ikasturteari dagozkionak eskainita. Horri esker, ikastetxeek informazioa izan dezakete ondorioak ateratzeko eta irakurmena hobetzeko neurriak hartzeko.

Zailtasunak goiz detektatzeko tresna da proiektuak barne hartzen duen beste baliabideetako bat. Ikasteko zailtasunen detekzio goiztiarrean datza, eta dauden zailtasunak ezagutu, landu eta prebenitzeko aukera ematen du, ikasleen garapen akademikoa eta pertsonala bermatzeko horrela.

Hezkuntza Sailak 'AGNH/TDAH Ikasteko Zailtasun Espezifikoak eta Identifikazio eta Esku-hartze Goiztiarreko Prozedura' izeneko laguntza dokumentua garatu du ikastetxeentzat. Bertan ezartzen dira profesionalek ikastetxeetan burutu beharreko faseak, uneak eta zereginak.

Irakurketa estrategia

Irakurtzeko trebetasuna neurtzeko eta zailtasunak garaiz detektatzeko tresnak Euskal Hezkuntza Sistemaren Irakurketa Estrategiaren barruan sartzen dira. Estrategiaren helburu nagusia da ikastetxe batean irakurketaren tratamendua antolatzea eta artikulatzea, irakurle onak eta trebeak prestatzeko.

Edonola ere, Hezkuntza Sailetik gogorarazi dute ikasleen artean irakurketa indartzeko lan ildoa ez dela berria. Hezkuntza Sailak 2018an jarri zituen Euskadiko hezkuntza komunitatearen esku ikasleen irakurmena hobetzeko eta irakurtzeko zaletasuna bultzatzeko laguntza baliabideak.

Ikastetxe bakoitzak bere irakurketa plana diseinatu zuen bere errealitatetik abiatuta, eta aldian behin egokitu beharko zela aurreikusi zen. Bada, egokitzeko behar horri erantzuten dio estrategia berria eguneratzeak.

Estrategiak barne hartzen dituen proiektu berrien bidez, irakurketa indartzeko tresnak jartzen dira ikastetxeen eskura, ikastetxeen gobernantzak garrantzia baitu ikastetxe bakoitzaren irakurketa helburuen azterketan, egokitzapenean eta ondorengo balorazioan, bai eta esku hartzerako erabakiak hartzean ere.

Esparru honetan parte hartzea harago doa, familiek ere funtsezko zeregina baitute. Estrategian familien eta irakasleen arteko lankidetza aipatzen da, baita familiek duten eragin zuzena irakurtzeko motibazioan eta ikasleen familien elkarteek edo inguruko baliabideek duten harremana.